Vakantie Bretagne - deel 4

Woensdag de 23e was het stralend weer! Natuurlijk waaide het wel. Het waait daar altijd, maar de zon is toch heerlijk. Als het waait is het moeilijk het huisje warm te houden. De radiatoren werken op elektra en zijn niet erg efficiënt. We hebben onze wandelkleren aan gedaan en hebben bij Ploumanac'h de Sentier Des Douaniers gelopen. Een wandeling van 9 km. Door het mooie weer is het wel lastig te bepalen welke kleren je aan moet. Alles is snel te warm.









Konden het niet laten nog even langs de Super U te rijden waar we ons toch redelijk hebben kunnen inhouden op wat kaasjes en paté na. In het huisje heerlijk hapjes gemaakt en de spinkrab gedemonteerd en opgegeten. Erg lekker.  

We eten vrij uitgebreid elke dag. Zitten dan aan de ronde tafel bij het vuur. Jan kookt en ik doe spelletjes op de iPad en hou het vuur in de gaten. We eten ook vrij laat, maar wat moet je anders. Geen zin om TV te kijken. Vuur, koken en radio luisteren is voldoende. Vanavond aten we de 8 oesters - tenminste: ik - en verder cassoulet met confit de canard. De confit heeft Jan gisteren zelf gemaakt: eendendijen koken in eendenvet. Waar vind je dat nog in Nederland? Heerlijk allemaal.

Morgen maar eens een rondje hardlopen op het eiland. Moet lukken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...