Dagje Jagd & Hund

Afgelopen vrijdagnamiddag zijn we naar Dortmund gereden. Of in ieder geval in de richting van. Daar is namelijk de grootste jacht- en hondenbeurs van Europa: Jagd&Hund. Het was voor mij meer dan dertien jaar geleden dat ik daar eens was. Zolang geleden dat ik me er niet veel meer van kan herinneren.  (klik op de foto's voor een vergroting)


Mooie zonsondergang onderweg
We hadden een hotelletje geboekt in Witten - tenminste: één van de kamers van dat hotelletje - een kilometer of twintig van Dortmund vandaan. We kwamen daar rond negen uur aan en werden allervriendelijkst ontvangen ondanks dat de receptie al dicht was. Kamer 302, met uitzicht over het park. Hotel Haus Hohenstein ligt midden in een bos op een berg. Als je naar de rand van die berg loopt - wat we de volgende morgen na het ontbijt nog even hebben gedaan - heb je een prachtig uitzicht over de Ruhr en de vallei. We wonen maar in saai land...


Uitzicht vanuit onze hotelkamer

Torentje boven de Ruhr
Het torentje
Uitzicht vanaf het torentje

Uitzicht over de Ruhr vanaf het torentje
Zaterdag vanuit Witten naar Dortmund waar we door onze aanrijrichting precies goed uitkwamen. Auto geparkeerd voor zeven euro en een klein stukje te voet naar de ingang (ingang west). Wat een drukte, wat een drukte.... Soms zelfs schuifelend en daar kan ik al zo slecht tegen... Maar even verstand op nul en net doen of je je niet irriteert aan dat trage gedoe.


Ingang Jagd&Hund met een Leica bord!
Nog even mezelf kort voorgesteld aan een aantal mensen op de Leica stand, want je weet maar nooit of ik nog eens mee mag. Ik heb me niet vergaapt aan geweren, want daar was gelegenheid genoeg voor met prachtige kolven, mooie gravures en een dito prijskaartje. 


Een dubbele dubbeloops...

Met patronen van wel 10 centimeter....
De hal met jachtreizen met ietwat opgetrokken wenkbrauwen doorgelopen. Ik ben nog erg sceptisch naar al die commerciële jachtreizen vooral die in Afrika nu ik twee documentaires heb gezien over hoe het daar aan toe gaat. Bovendien heb ik daar ook 'even' het geld niet voor...
Hallen vol kleding en een volledige hal voor honden: diverse stands van rashonden, demonstraties en alle bedenkbare accessoires om een hondenleven een hemel op aarde te maken.

Ik heb op de beurs wel een geweerriem gekocht en een leren heuptasje. 

Zaterdagmiddag zijn we gewoon weer naar huis gereden. Op zich hadden we best een dag extra kunnen blijven, want het is daar best leuk denk ik. Zo vaak kom ik niet in Duitsland en waar we nu zaten is erg veel bos en kan je lekker wandelen, schat ik zo in.

Zondagmorgen hardgelopen in de kou en de miezerregen met een straf oostenwindje. Toch redelijk gemakkelijk zeven kilometer en een beetje weggelopen. 



Het was grijs, koud en miezerig

De rest van de dag eigenlijk niet zoveel gedaan. Het weer leende zich er ook niet voor en ik vind dat je best een dagje niks mag doen. Toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...