Hardlopende vrouwen in de overgang



Ik zit nu nog uit te blazen van mijn hardlopen van gisterenmiddag. Ik merk echt goed dat ik ouder word: het herstel na een loop duurt gewoon langer.

Iets te fanatiek gesnoeid?

Ik had mezelf voorgenomen om heel rustig te lopen gisteren, omdat ik last heb van mijn rechtervoet én mijn linkerknie, die om onverklaarbare reden sinds de dag ervoor pijn deed (doet?). De laatste kilometer loop ik met dode tenen aan mijn rechtervoet wat niet bepaald fijn loopt. Misschien daardoor dat ik anders ga lopen en mijn andere been anders belast. Ik heb geprobeerd om gisteren ondanks de pijntjes, normaal te blijven lopen. En daarbij ook nog geprobeerd wat te genieten van de omgeving.

Narcissen in bloei

De eerste drie kilometer af en toe gestopt om een foto te maken - bomen die in bloei staan, narcissen - en de laatste drie kilometer - en een beetje - heb ik onafgebroken gelopen omdat ik door die foto's steeds niet in het ritme kwam. De laatste kilometers gingen dan ook lekkerder want dan loop je aan één stuk. Ik heb alleen echt een bloedhekel aan die heuveltjes op mijn route! Maar goed. Het was wel weer lekker - als altijd - maar wel dit keer fikse hoofdpijn 's nachts. Minder leuk.

Vandaag een heerlijk dagje, zo met die zon. De orchidee bij mij op kantoor bloeit echt super prachtig, en dat voor de derde keer! Al mijn orchideeën hier staan in bloei. Heel typisch. Maar zó mooi!

Mijn orchidee op kantoor

Ik lees dat de natuur anderhalve maand voor ligt op schema, maar het kan van mij niet snel genoeg lente worden. Ik ben zó weinig buiten dat ik allerlei lichamelijke en geestelijke ongemakjes begin te krijgen. Verlangen naar de zon op je huid. Vitamine D tanken. Dus hop! naar buiten. Maar voordat ik naar buiten kan, is de zon al onder. Nou ja, geen smoesjes: ik zou tussen de middag even naar buiten kunnen gaan, maar ja. Doet ik niet hè....

Deze narcissen nog mooi in de knop

Pffff, even mijn vapeurtje wegwuiven..... Vreselijk is dat. Heb ik sinds december last van. Dames, hoedt u! Aan de Salvia (salie) en andere kruidenpreparaten als hop en magnesium om die nare verschijnselen van de overgang te onderdrukken. Of het écht helpt... Maar kruiden hebben hun werking bewezen en daar hoef je niet in te geloven, dat helpt echt. Onze huidige medicijnen zijn afgeleid van stofjes die in kruiden voorkomen. Bijvoorbeeld het stofje wat in aspirine zit: acetylsalicylzuur, wat in wilgenbast zit. Thee van verse wilgenbast helpt tegen pijntjes en koorts.
Weliswaar worden deze stofjes nu synthetisch in laboratoria gemaakt, maar de basis ligt in planten, dieren of mineralen.

Zilverberken. Lijkt wel of ik in Zweden ben...
Me er maar eens weer wat meer in gaan verdiepen. Mijn boeken zijn er weer, dus ik kan helemaal los.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...