Zalig zonnig weekend

Een heerlijk weekend achter de rug met veel zon en veel buiten. Het weekend begon echter niet zo leuk.

Vrijdags ga ik vaak naar een boer in de polder waar ik verse yoghurt, verse - dus rauwe - melk en eieren haal. Het is een kaasboer, dus er is ook veel kaas waaronder bijvoorbeeld meikaas: dat is hele jonge kaas, erg lekker.  
Ben na mijn aankopen even het erf verder opgelopen en heb even wat foto's gemaakt van de kalfjes en van de boerderijkatten. Wat een luizeleventje hebben die toch! Ik neem mij voor om de volgende keer mijn 'echte' camera mee te nemen en te vragen of ik wat foto's mag maken. Vind ik leuk...







Daaarna door naar het centrum, op de markt fruit en groente gehaald. Even nog onze gebruikelijke 'flat white' gedronken bij Barista, maar ik denk dat de baas op vakantie is, dus ging het niet zo vlot en de koffie kon beter. 

En die vrijdagmiddag na de boodschappen waren we buitengesloten! Kreeg het slot niet meer omgedraaid. Na het inroepen van hulp van zo'n slotenservice, konden we 30 minuten later en ruim vierhonderd euro lichter m'n huis weer in...




Zaterdag toch een kater van dit euvel, maar na een fietstochtje naar een interieurzaak en het centrum voor wat laatste dingetjes, én een bak flat white [alweer?] in de winterzon, ging het alweer wat beter.

's Middags hebben we heerlijke Zweedse kanelbullar - kaneelbollen - gemaakt - we hebben daar twee recepten* voor gebruikt - en 's avonds een overheerlijke lasagne gegeten. 


Zweedse kanelbullar


Zondagmorgen heerlijk hardgelopen in de koude blauwe winterlucht. Een fraai creatief rondje van 7,3 kilometer, ten dele onverhard. Je kunt je rondjes hier zo maken als je zelf wilt. Altijd wel een paadje voorhanden. Dat maakt het hardlopen hier wel leuk, ondanks dat je toch midden in de randstad zit. Geen enkele centimeter langs een (auto)weg.





En dat allemaal voor een heerlijk ontbijt: brood met roerei, gerookte zalm en avocado, koffie verkeerd en vers geperste jus d'orange! Je zou er een marathon voor lopen!

's Middags toch nog even de fiets gepakt - was veel te mooi weer om binnen te blijven - en nog een rondje gefietst. Dan verdien je daarna wel wat lekkers, toch?




Met de gevel gaat het goed. De bakstenen zijn mooi schoon en als nieuw. Deze week wordt er gevoegd en ze schieten al aardig op. Ik kan pas zien hoe het is als de steigers en doeken weg zijn. Nu is het nog een beetje gluren door de kieren.





* Voor recepten van de Zweedse kanelbullar zie: hier en hier. Uitleg hierover: we hebben het eerste recept volledig gevolgd voor de ingrediënten en bereiding en het tweede vanaf punt 8 om een leuke twist te geven aan de kanelbullar. Wij hebben wel twee maal de kaneelvulling moeten maken omdat we niet uitkwamen met één portie + we hebben het deeg wat langer laten rijzen én we hebben verse gist gebruikt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...