Moezzzztuintje

Twee blogs op één dag is best veel hè. Maar deze blog heeft zo'n totaal andere inhoud, dat kon ik niet op één pagina zetten. Vind ik.

Maar om mijn profiel wat op te leuken, en omdat iedereen het erover heeft, nog even een update over mijn moestuin-project(je).

Die AH weet het wel te brengen. Slimmerikken! En daarbij de tuincentra die daar gretig op aanhaken natuurlijk. Vorig jaar had ik drie tomatenplanten overgehouden van het project met aardig wat tomaten, hoewel ik ze niet erg smaakvol vond. Ze stonden dan wel in de volle grond en met het Hollandse klimaat is dit misschien wel het maximum wat je eruit kunt krijgen. Dus zijn ze verwerkt in de tomatensaus voor de pasta.

Nu zitten er (schijnbaar) geen tomatenzaadjes in het assortiment - ik heb ze nog niet gezien tenminste - dus moeten we het doen met augurk, komkommer, tuinkers en watermeloen. Het zal mij benieuwen want ik ben niet zo groot betuint dat ik zomaar een dedicated spot voor mijn groenten kan inruimen. Ik zet ook ieder jaar Oost-Indische kers in mijn tuin, maar daar krijg ik altijd mega veel zwarte luis op. Gewoon smerig. Maar toch ieder jaar weer proberen....


Hier begint het: de kraamkamer (het kasje heb ik
overigens vorig jaar bij de Lidl gekocht)

Dan verhuizen de planten naar hier (gekocht bij IntraTuin,
perspex deksel er zelf op gemaakt)


Augurken in spé

Komkommers in spé

Tuinkers


Watermeloen

Verder heb ik in mijn tuin: rozemarijn, tijm, kruisbes, druivenrank (waarvan ik dit jaar druivensap ga maken op advies van Anita Willems), rode bessen, braam (zonder stekels), framboos, vijg, hop (voor het bier...), citroenmelisse, tulpenbollen, slakken....). 

Ja, een eetbare tuin heb ik wel. Alles is eetbaar. Sommige planten maar één keer...

En op deze plek wil ik ook even reageren op de blog van Anita Willems over macramé: ik heb twee jaar terug een 'kamerscherm' gemacrameed die ik op het dakterras heb hangen. Zie hieronder de foto (die gevel is dus van de buren). Was wel een gepuzzel hoeveel touw je nodig hebt en welk touw, maar bij de Touwenwinkel.nl kan je touw kopen in alle soorten en maten. Ik heb me vroeger suf-gemacrameed (ja, ik ben nog van die generatie) dus verleren doe je dat niet.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...