Zwanen en bollen

Omdat ik te kampen heb met een liesblessure - die overigens goed verloopt - ben ik gisterenmiddag niet wezen hardlopen. In plaats daarvan ben ik even naar het tuincentrum gereden. Ja, ik weet het: duur. Maar ik ben niet in zo'n luxe positie dat ik midden in de natuur woon en daar allerlei mooie plantjes uit kan halen (wat overigens in Nederland in principe verboden is, in ieder geval voor de beschermde soorten waaronder bijvoorbeeld ook daslook!).

Dus rij ik naar het tuincentrum. Ik heb er wat plantjes gekocht voor de bakken op balkon en daarna even met de camera op pad want er broedt een zwaan op het terrein van dat tuincentrum. De plek is weliswaar afgezet maar je kunt er tot op nog geen twee meter in de buurt komen. Ze - de dame zat op het nest dit keer - houdt je weliswaar goed in de gaten, maar als je rustig bent en niet al te prominent dichtbij komt, gaat dat wel even.




Vlak naast het tuincentrum liggen een aantal bollenvelden, maar helaas kon ik niet IN het veld komen. Ik had bovendien nog mijn werkkloffie aan - nette schoenen - en dan ga ik ook niet lopen stunten om dat wél te doen. Het ziet er bijzonder vrolijk uit, zo'n tulpenveld!





Hoewel ik op fietsafstand van Lisse woon, kom ik daar bar weinig - voor de bollen bedoel ik dan hè. In 2014 zaten we in Noordwijkerhout in zo'n vakantiepark vanwege de verbouwing, en dan is het toch van hé. Nederland is soms best mooi. De plek waar ik woon in nu niet direct het toonbeeld van gezelligheid, maar even de polder uit en je bent in een andere wereld. 



Eenmaal thuis de plantjes in de bakken gezet, het druppelsysteem op het dakterras weer in orde gemaakt, wat gedroogde koeienstront aangelengd met water en bij de planten die daar staan gegoten in de hoop dat het toch wel weer wat wordt, want planten in bakken op terras of balkon is erg lastig. In één van de bakken heb ik hop, en ik zag gisteren dat die aardig begint uit te schieten. Als het even meezit zal die hop mijn hele dakterras overwoekeren. Lijkt me leuk.

En..... 's avonds 500 gram versche witte asperges geschild, gekookt en opgepeuzeld met ham en spaghetti met pestoroomsaus. Helemaal alleen! Of is dat asociaal??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...